My 4 Favourite Apps for Working Out

Av og til vil jeg gjøre alt annet enn å trene. Det frister mer å vaske taket i leiligheten eller å sortere klesskapet etter farge, i tillegg så har det jo kommet en ny episode med noe på Netflix som er sykt viktig. Men så vet jeg jo at jeg føler meg så mye bedre når jeg først kommer i gang og ikke minst når jeg er ferdig! Apper kan være gull verdt når motivasjonen og inspirasjonen ikke er helt til stede og har blitt et trofast hjelpemiddel for meg. Det de har til felles er at de alle passer for både nybegynnere og viderekomne, har alternativer uten utstyr, du trenger lite tid og det kan gjøres hvor som helst. = ingen unnskyldninger. Det finnes jo en drøss av alternativer der ute, men dette er mine 4 favoritter:

SWEAT
Dette var min første trenings-app og jeg har brukt den så mye! Og jeg lover deg den funker. Det du trenger er 28 minutter. Du kan velge om du vil trene med eller uten utstyr, styrke, kondisjon, yoga, til og med trening etter fødsel. Øvelsene forandrer seg i takt med at du blir sterkere. Du finner i tillegg inspirerende oppskrifter (selv for deg som er vegetar eller har allergier). Kayla har lykkes med å lage et av verdens største fitness-samfunn for ulike typer mennesker, og dersom du søker på hashtaggen #BBG på Instagram får du opp en svimlende 7 MILLIONER innlegg fra mennesker over hele verden som poster blant annet før- og etter-bilder. “The goal isn´t weight loss, it´s to help women around the world feel happy in their own skin with fitness training and coaching”. Du kan prøve den gratis i en uke, etterpå er det ca 200 kr i måneden, noe som er mye billigere enn et treningsstudio.

Interval Timer
Noe av det mest irriterende og ødeleggende jeg vet er å måtte følge med på tid eller telefon når jeg trener. Jeg bruker denne appen både til intervaller på mølla eller ute, men også når jeg trener styrke. Jeg legger for eksempel inn 40 sekunder med jobb, og 20 sekunder hvile og antall ganger. Du kan høre på musikk imens du bruker appen og den plinger når du skal starte/stoppe, så du slipper å følge med på klokka og ta opp telefonen.

Pacer
Dette er vel i hovedsak en skritttellingsapp, men jeg skrur på GPS-funksjonen når jeg går/løper ute. Da ser jeg hvor langt jeg har løpt og hvor jeg har vært på kartet. Den gir deg også statistikk som fart, stigning, osv, så du kan sammenligne og se fremskritt.

7 minute workout

7 minutter er tiden det tar å koke makaroni. Og på de få minuttene kan du være ferdigtrent! I følge appen har de forskning i ryggen som sier at det kan gi samme effekt som å trene i en time! Den kan gjøres hvor som helst og uten utstyr – og hvem har vel ikke 7 minutter? Den koster ca 40 kroner i App-store.

Bruker du andre apper? Kom gjerne med tips! 


Sometimes I´d rather clean the ceiling and sort my closet by color than to go workout. In addition there is this new episode on Netflix I really need to see… But then I know that I´ll feel so much better when I pull myself together and do it. Apps can be gold when it comes to helping my lack of motivation and inspiration and now I rarely workout without one. What these have in common is effeciency, alternatives with no equipment, fits for people with “no time” and both beginners and more advanced. Meaning no excuse. There is offcourse a ton of alternatives out there, but here is my 4 favourites.

SWEAT
This was my first workout app. I´ve used it so much, and it really works. All you need is 28 minutes. You can choose if you want to workout with or without equipment, strengt training, cardio, yoga and even post pregnancy workouts. The excersices changes as you get stronger and you will also find inspiring meal plans and recipes on the app (even for vegans and people with allergies). Kayla succeded with making one of the biggest workout communities in the world and if you check out the hashtag #BBG, you will see 7 million posts from people all over the world posting about their progress. The goal isn´t weight loss, it´s to help women around the world feel happy in their own skin with fitness training and coaching”. You can try it free for a week, and after that it´s $19, a lot cheaper than a gym membership.

Interval Timer
One of the most annoying things I know when working out is having to check the time or my phone all the time. I use this app when doing intervalls on the threadmill or outside, but also when I do strength excersices, to make it more effecient. You can listen to music while using it and it makes a sound when it´s time to rest or get to work again, so you don´t have to pay attention.

Pacer
I guess this is mainly a step counter, but I like to turn on the GPS function in the app when I go for a walk/run. This way I can see how far I went and where I´ve been on the map. It also gives you statistics like your speed, incline etc, so you can compare it to other sessions.

7 Minute Workout
7 minutes is the time it takes you to boil pasta. And on that time you can be done with your workout! According to the app they are backed up by science saying that this workout can give the same effect as working out for an hour! It can be done anywhere and without any equipment. And who doesn´t have 7 minutes? The app is 4 dollars in the App-store.

Are you using different apps? I´d love to hear your suggestions! 

Write a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *